środa, 19 listopada 2014

Aromatyczne ciasto dyniowe z cynamonem i skórką pomarańczy

Bardzo długo nie mogłam sie przekonać do dyni. Pamiętam smak ciasta drożdżowego z musem dyniowo-jabłkowym, który to strasznie mi nie smakował i chyba to było głównym powodem niechęci do naczelnego warzywa jesieni. Ale w tym roku naoglądałam się mnóstwa przepisów z wykorzystaniem dyni i większość wydawała się całkiem smaczna. Postanowiłam jednak upiec ciasto, a fakt, że ten przepis nie bazował na musie(a tym samym wymaga mniej pracy), dodatkowo mnie zachęcił :) I teraz mogę przyznać, że dynia nie taka straszna - bez wiedzy o tym, że to ciasto dyniowe, można uznać je za piernikowe! :)

Ciasto upiekłam w małej keksówce.

Aromatyczne ciasto dyniowe z cynamonem i skórką pomarańczy


2 szklanki mąki(u mnie pełnoziarnista orkiszowa i gryczana)
1 łyżeczka cynamonu
3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
3/4 łyżeczki sody
3/4 szkalnki brązowego cukru(u mnie 1/2 szklanki)
1-1 1/2 szklanki dyni (obranej i startej na drobnych oczkach)
1/2 szklanki oleju
1/2 szklanki śmietany
3 jajka
skórka starta z 1 małej pomarańczy

Piekarnik wstawiamy na 180ºC.
W dużej misce mieszamy suche składniki: mąkę, cynamon, proszek do pieczenia, sodę i cukier. Do drugiej miski wrzucamy startą dynię, dodajemy skórkę z pomaranczy, jajka, olej i śmietanę i wszystko mieszamy widelcem lub mątewką. Łączymy mokre składniki z suchymi i przelewamy ciasto do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy ok. 55-60 min.

źródło przepisu


pomoc(i kontrola jakości) oczywiście też była :D

4 komentarze :

  1. Słodki ten kontroler :)
    A ciasto wygląda niezwykle apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniale urosło! u mnie także będzie dyniowe ciasto ;-)
    Mruczek jest cudowny! Jak ma na imię? :-) a kocia kontrola jakości w moim domu to standard. Bianka nad wszystkim czuwa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję w imieniu mruczka - ma na imię Milka ;)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka