niedziela, 11 stycznia 2015

Deser szarlotkowy z ciastem filo

Dzisiaj przypomniałam sobie, że w lodówce mam jeszcze ciasto filo i stwierdziłam, że jakoś trzeba je wykorzystać. To była pierwsza próba i nawet nie wiedziałam, jak te płaty zachowują się w piekarniku. Trzeba trochę uważać, żeby się nie przypaliły(najlepiej w odpowiednim momencie przykryć folią). Powstały małe tartaletki z nadzieniem jabłkowym, świetnie pachną i najlepiej smakują na ciepło, zaraz po wyjęciu z piekarnika. Spróbujcie koniecznie :)

Deser szarlotkowy z ciastem filo
5 sztuk


2 płaty ciasta filo
2 nieduże jabłka
ksylitol(lub coś innego, do posłodzenia)
cynamon
jagody(u mnie mrożone, ale można pominąć)
posiekane migdały lub płatki migdałowe do posypania

Płaty ciasta podzielić tak, aby uzyskać kwadraty o boku ok. 10 cm. Jabłka oczyścić z gniazd nasiennych i pokroić w kostkę(można obrać, ale nie trzeba).Tartaletki wyłożyć papierem do pieczenia(samo dno). Układać naprzemiennie po 5 płatów ciasta. Na cieście w zgłębieniu ułożyć kostki jabłek, posypać jagodami(ok. 1 łyżeczka na porcję), ksylitolem, cynamonem i migdałami. Zapiec w piekarniku ok. 30 minut w 180 stopniach. 

2 komentarze :

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka