poniedziałek, 5 stycznia 2015

Kruche bezglutenowe pierniczki bez jajek

Zaryzykowałam i wypróbowałam przepis na bezglutenowe pierniczki. Przy okazji przetestowałam mąkę ryżową, której wcześniej nie używałam(chociaż stanowi jedynie niewielką część składników). Efekt przeszedł moje oczekiwania - ciasteczka wyszły kruche i pierniczkowe :D Przechowywane w puszcze, nie tracą świeżości i do tej pory są chrupiące. Ciasto nie należy do łatwych w 'obróbce', ale nie jest najgorzej - myślę, że warto :)

Kruche bezglutenowe pierniczki bez jajek


170g mąki gryczanej
100g mąki kukurydzianej
40g mąki ryżowej
100g masła(u mnie 50g masła i 50g oleju kokosowego)
6 łyżek płynnego miodu
2 łyżeczki BG proszku do pieczenia
4 łyżeczki przyprawy do piernika
4 łyżeczki łuskanego słonecznika
2 łyżeczki mielonego siemienia lnianego

W rondelku roztapiamy masło i olej kokosowy z miodem. Do miski dodajemy mąkę, proszek do pieczenia, przyprawę do piernika, siemię lniane i zmielony wcześniej na mąkę słonecznik. Suche składniki powoli dodajemy do rondelka z masłem i miodem, mieszamy wszystko do uzyskania gładkiej masy. Masa jest błyszcząca i dość krucha. Ciasto dzielimy na pół, zawijamy w folię spożywczą i wkładamy na pół godziny do lodówki. Schłodzone ciasto wałkujemy (ja na początku rozpłaszczam je ręką dociskając do stolnicy, gdyż ciasto jest dość kruche i może się łamać) i wycinamy z niego pierniczki dowolnego kształtu. Wycięte pierniczki układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i wkładamy do nagrzanego do 180°C. Pieczemy 10 minut. Po upieczeniu pierniczki trzeba całkowicie wystudzić.

źródło przepisu


Wpis dodaję do akcji Wigilia 2014

Wigilia 2014

1 komentarz :

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka