niedziela, 26 lipca 2015

Cytrynowe ciasteczka na oliwie

Po kolejnej przerwie czas na wakacyjny wypiek, bo w końcu się tych wakacji doczekałam ;)
Co prawda pogoda  nie sprzyja włączaniu piekarnika, ale odważyłam się to zrobić i nawet przeżyłam eksperyment, nie ugotowałam się w kuchni :D
Ciasteczka z dzisiejszego przepisu są proste do wykonania, bez użycia masła, co również usprawnia pracę. Bardzo aromatyczne, u mnie tym razem w orkiszowej wersji z ksylitolem. Tymianek z oryginalnego przepisu musiałam pominąć z braku tej przyprawy(miałam jedynie zioła prowansalskie ;)).

Cytrynowe ciasteczka na oliwie


1,5 szklanki mąki orkiszowej pełnoziarnistej
1/2 szklanki ksylitolu fińskiego
1 małe jajko
1/3 szklanki oliwy (takiej do smażenia, nie extra virgin)
3 łyżki soku z cytryny
skórka starta z cytryny
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki sody

Wszystkie składniki wymieszać ze sobą na gładką masę. Porcje ciasta nabierać łyżeczką, formować kulki, lekko spłaszczając. Piec w nagrzanym piekarniku w 180 stopniach do zrumienienia.

źródło przepisu




Przepis dodaję do akcji: Piknik, Uczta pod gołym niebem.


PiknikUczta pod gołym niebem

5 komentarzy :

  1. Interesujące! I choć wyglądają niepozornie, to na pewno ciekawie smakują :-).

    OdpowiedzUsuń
  2. Podobają mi się, musiał pachnieć fantastycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. porywam przepis na pyszne ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że będą smakowały :)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka