wtorek, 28 lipca 2015

Kokosowe ciasteczka z płatkami teff i słonecznikiem

Przyznaję się - chyba wpadłam w wir pieczenia ciasteczek ;)
Korzystając z kolejnego dnia 'normalnych' temperatur na zewnątrz znowu uruchomiłam piekarnik, co zresztą dodatkowo przydało się też bochenkowi chleba, któremu brakowało słońca, by wyrosnąć :)
Tych ciastek byłam bardzo ciekawa, tak samo jak jednego ze składników - płatków teff*. Wykorzystałam je już w owsiance, ale przypomniałam sobie o tym przepisie i postanowiłam spróbować. Jak na ciasteczka kokosowe są nietypowe, bo wiórki mieli się dodatkowo w blenderze, tak samo jak słonecznik. Z wierzchu chrupiące, a w środku miękkie, warte wypróbowania.

*płatki teff są uzyskiwane z miłki abisyńskiej i nie zawierają glutenu. 

Kokosowe ciasteczka z płatkami teff i słonecznikiem



1/3 szklanki płatków teff
1/3 szklanki słonecznika
1/3 szklanki wiórków kokosowych
1/3 szklanki mąki ryżowej (u mnie wyszło trochę więcej, około 1/2 szklanki)
1/3 szklanki mleka roślinnego lub zwykłego mleka
3 łyżki oleju kokosowego
1/3 szklanki ksylitolu fińskiego
pół łyżeczki bezglutenowego proszku do pieczenia



Płatki z teffu, słonecznik i wiórki kokosowe wsypujemy do blendera i miksujemy przez chwilę. Można też zmielić je w młynku do kawy.
Dosypujemy ksylitol, mąkę ryżową i proszek do pieczenia, dolewamy mleko roślinne, olej kokosowy i wyrabiamy ciasto.
Z ciasta lepimy małe kuleczki, spłaszczamy i układamy na papierze do pieczenia, zostawiając między ciasteczkami miejsce, gdyż podczas pieczenia urosną.
Pieczemy ok 15 minut w temperaturze ok 200 stopni.

źródło przepisu




Przepis dodaję do akcji: Piknik, Uczta pod gołym niebem.


PiknikUczta pod gołym niebem

7 komentarzy :

  1. Wyglądają bardzo smakowicie! Nigdy nie miałam okazji jeść płatków teff, jak one smakują? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. są neutralne w smaku, bardziej wyraziste są jaglane :)

      Usuń
  2. Czy zamiast mielic ziarna, mozna uzyc maki teff, slonecznikowej i kokosowej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że można spróbować :)

      Usuń
  3. Zrobiłam :) wyszły fajnie tylko trochę za słodkie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że wypróbowałaś :) Też muszę je zrobić ponownie, bo dawno nie piekłam. Następnym razem spróbuj z mniejszą ilością ksylitolu lub zastąp erytrolem ;)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka