wtorek, 22 września 2015

Wegańskie muffinki z sokiem jabłkowym i nutą cytryny - zdrowa słodycz

Nigdy nie przypuszczałabym, że ciasto bez użycia jajek będzie tak miękkie i puszyste. Wiem, brzmi trochę jak bajka, ale naprawdę te muffiny są wyjątkowe. Ja co prawda na diecie wegańskiej nie jestem, ale dla wegan (i nie tylko!) ta propozycja może być całkiem niezłym pomysłem na słodką przekąskę w ciągu dnia ;)
Do ciasta użyłam soku jabłkowego, który nadał dodatkowej słodyczy babeczkom i użyłam jednego z superfoods - nasionek chia (przyjemnie chrupią podaczas jedzenia :D).

Wegańskie muffinki z sokiem jabłkowym


1,5 szklanki mąki orkiszowej razowej 
0,5 szklanki ksylitolu
szczypta soli
1 łyżeczka sody
1/4 szklanki oliwy
1 łyżeczka octu jabłkowego
1 butelka soku jabłkowego Marwit
1 łyżka nasion chia
skórka otarta z jednej cytryny

Mąkę, ksylitol, sól, sodę, nasiona chia i skórkę z cytryny wymieszać w misce. Oliwę, ocet jabłkowy i sok zmieszać razem. Suche składniki połączyć z mokrymi, najlepiej za pomocą miksera. Przełożyć do foremek na muffiny. Piec około 25-30 minut (do suchego patyczka) w temperaturze 180 stopni.


Przepis dodaję do akcji Twój zdrowy lunchbox z Marwit

Twój zdrowy lunchbox z Marwit

4 komentarze :

  1. Ale urocze! Fajnie by tak pokruszyć je do serka wiejskiego mmm :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jakie ciekawe muffinki, z sokiem jeszcze nigdy nie robiłam! :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka