piątek, 2 października 2015

Domowe masło orzechowe - słodkie, ale bez cukru

Najczęściej na śniadanie wybieram owsiankę. W lecie często robiłam wersję lodówkową z jogurtem, ale teraz rano wolę zjeść coś ciepłego, więc wróciłam do wersji podstawowej z gorącym mlekiem :)
Ulubiona wersja to taka z bananem i odrobiną domowego masła orzechowego, do tego cynamon. Masło orzechowe od jakiegoś czasu przygotowuję sama, bo mogę doprawić je tak, jak lubię i wiem, co w nim jest, a lista składników jest naprawdę krótka :D 

Domowe masło orzechowe



orzeszki ziemne niesolone (dowolna ilość - zależy od pojemności blendera)
szczypta soli himalajskiej
płynna stewia

Orzeszki ziemne umieścić w pojemniku blendera i miksować aż do uzyskania odpowiedniej konsystencji - należy uważać, żeby nie spalić blendera. Gładką masę z orzeszków umieścić w słoiczku, dosypać szczyptę soli i dodać stewię. Dosłodzić i dosolić według uznania - ja daję jedynie odrobinę soli, ale niektórzy lubią bardziej słone masła orzechowe. Podawać z chlebem lub jako dodatek do deserów.



10 komentarzy :

  1. takie domowe masło orzechowe to prawdziwy smakołyk!

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Nie jest tak źle, trzeba tylko uważać, żeby się nie przegrzał zbytnio :)

      Usuń
  3. ostatni raz jak robiłam, to wyszła mi jakaś mąka zamiast masła. chyba orzeszki były zbyt stare lub zbyt suche :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe. Albo zbyt krótko były blendowane, bo na początku faktycznie wychodzi mąka. Może następnym razem się uda :)

      Usuń
    2. już robiłam, dlatego mówię, że chyba z orzeszkami było coś nie tak :) teraz mam zamiar z tej "mąki" zrobić jakieś ciasteczka :)

      Usuń
  4. Masło orzechowe zawsze na tak<3 Szkoda, że m domowe nigdy nie chce wyjść! :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś blender zajechałyśmy przez robienie masła ale co tam :D Dla takiego smaku warto czasem coś poświęcić :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka