sobota, 21 listopada 2015

Ciasteczka łamane z orzechami (bez glutenu i cukru)

Lubię szukać nowych pomysłów na ciastka owsiane. Ten przepis zachęcił mnie użyciem daktyli, cynamonu i orzechów, bo orzechowe ciasteczka są jednymi z najlepszych :)
Nie spodziewałam się, że wyjdzie naprawdę słodko, a to wszystko bez użycia cukru. Ja wprowadziłam kilka drobnych zmian i upiekłam na większej formie, przez co wyszły dość cienkie i nie mogłam sobie poradzić z pokrojeniem tej owsianej "deski", więc połamałam na kawałki :D
Myślę, że możliwe jest zastąpienie masła olejem kokosowym w całości, wtedy przepis będzie odpowiedni dla wegan.

Ciasteczka łamane z orzechami (bez glutenu i cukru)

50g daktyli bez pestek
1/2 szklanki orzechów (u mnie włoskie)
40 g oleju kokosowego + 20 g masła
100 ml gorącej wody
1/2 szklanki płatków owsianych pełnoziarnistych
1/2 szklanki płatków jaglanych
1/2 szklanki mąki gryczanej
1/3 łyżeczki soli morskiej
łyżeczka cynamonu
1-2 łyżki syropu klonowego


Daktyle zalać gorącą wodą i zmiksować na jednolitą masę.
Orzechy posiekać i podprażyć na suchej patelni.
Masło i olej kokosowy rozpuścić w rondelku.
Do tłuszczu dodać resztę składników i dokładnie wymieszać łyżką.
Przełożyć masę na wyłożoną papierem do pieczenia blaszkę o wymiarach 12x22cm na grubość ok. 1,5-1,7 cm (u mnie forma była większa) i piec w temperaturze 180 stopni ok. 30 minut (jeśli forma jest większa to krócej, około 20-25 minut).
Po wystudzeniu pokroić lub połamać.



Przepis dodaję do akcji Prezenty na Mikołajki

Prezenty na Mikołajki II

24 komentarze :

  1. Cudowne ;) Świetnie wyglądają wizualnie, a jak patrzę na skład, to jestem pewna, że smakowały wspaniale ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zaskakująco słodkie i aromatyczne ;)

      Usuń
  2. Podobają mi się! Ciasta owsiane to zdecydowanie moje ulubione :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystko co z orzechami jest pyszne. :D
    No, prawie wszystko...

    OdpowiedzUsuń
  4. Jesteśmy wielbicielkami chrupania także to jest coś dla nas :D

    OdpowiedzUsuń
  5. wspaniałe zdrowe ciasteczka! zabieram przepis i na pewno wypróbuję go :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się bardzo i czekam na relację z pieczenia! ;)

      Usuń
  6. Cudowne ciasteczka, z pewnością są pyszne :-) przepis rewelacyjny :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowne ciasteczka, z pewnością są pyszne :-) przepis rewelacyjny :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny skład, wygląd.. muszę ich spróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Słyszalam wlasnie o uzyciu daktyli do ciasteczek. Jestem bardzo ciekawa ich smaku. A jestem przekonana ze byly pyszne bo daktyle uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Słyszalam wlasnie o uzyciu daktyli do ciasteczek. Jestem bardzo ciekawa ich smaku. A jestem przekonana ze byly pyszne bo daktyle uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
  11. WOW !! super przepis ja też uwielbiam takie różne zdrowe odmiany ciasteczek, ten przepis koniecznie muszę zapisać :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka