sobota, 20 lutego 2016

Owsianka z bananem, czyli zdrowe śniadanie na szybko

Dzisiaj rano zaskoczyła mnie zima i związana z nią przerwa w dostawie prądu (pewnie przeciążenie mokrym śniegiem, połamane gałęzie lub coś z tych rzeczy). Wpis miał być dużo wcześniej, ale trudno. Takie śniadania jem zazwyczaj każdego dnia, z mniejszymi lub większymi modyfikacjami, ale od dłuższego czasu są numerem jeden i mi się nie znudziły. Rano całość nie zajmuje więcej niż 15 minut, bo mieszankę "płatkową" przygotowuję sobie wieczorem, a rano tylko uzupełniam mlekiem. Jest to więc dobre rozwiązanie dla osób żyjących ciągle w biegu, ale mimo wszystko lubiących zdrowe posiłki :) Taka "micha" to energia na dobrych kilka godzin i dla mnie jest niezastąpiona ;)

Owsianka z bananem, czyli zdrowe śniadanie na szybko


2 łyżki płatków owsianych
2 łyżki płatków żytnich
1 łyżka płatków jaglanych
1 łyżeczka nasion chia
1 łyżka otrąb owsianych
ok. 200 ml mleka
łyżeczka masła orzechowego
cynamon
1 banan

W miseczce umieścić płatki jaglane, nasiona chia i otręby. Wymieszać. Płatki owsiane i żytnie zalać wrzątkiem i odstawić na kilka minut. Zagotować mleko. Zalane wcześniej wodą płatki odcedzić i dodać do reszty składników w miseczce. Całość zalać gorącym mlekiem i przykryć. Odstawić na 5 minut. Pokroić banana. Po odczekaniu 5 minut przemieszać owsiankę , przykryć i odstawić na kolejne 5 minut. Zamieszać ponownie, na wierzchu ułożyć kawałki masła orzechowego. Wyłożyć wcześniej pokrojonego banana, oprószyć cynamonem.


Wpis dodaję do akcji Mobilna Owsianka Śniadaniowa


12 komentarzy :

  1. Ostatnio jem głównie jogurty na śniadanie, ale jak wrócę do formy po antybiotyku chętnie zjem dużą porcję takiej owsianki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha! Choć co prawda oklepane połączenie. ;)
    Dziś nawet zjadłam kaszkę na mleku z siemieniem, masłem orzechowym i bananem.
    Uwielbiam też musli.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam połączenie banana i masła orzechowego :)
    http://iwonka-bloguje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno już nie jadłam owsianki z bananem, a to przecież jedna z lepszych ;)
    Twoja wygląda przepysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dawno już nie jadłam owsianki z bananem, a to przecież jedna z lepszych ;)
    Twoja wygląda przepysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Owsianka to zawsze pyszny i zdrowy pomysł na poranny posiłek :-).
    U mnie zima zaatakowała kilka dni temu, ale obecnie leje deszcz i już nic nie zostało z białego puchu. W sumie to czekam już na wiosnę :-).

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja wolę owsianki łychostajne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. I jeszcze urocza miseczka do tego :D Wspaniałe śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Absolutnie idealna klasyka. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. takie śniadania lubię najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka