sobota, 27 sierpnia 2016

Fit murzynek bananowy z karobem słodzony miodem

Zostały mi mocno dojrzałe banany, na które nie miałam pomysłu, więc stwierdziłam, że najlepiej będzie przerobić je na ciasto. Wyszukałam taki przepis na puszystego murzynka i przerobiłam go trochę pod siebie, dodając karob, mąkę orkiszową i migdały :) W wersji z kakao pewnie też byłoby pyszne. Mimo dodatku bananów i mąki pełnoziarnistej wychodzi bardzo puszyste. Ja upiekłam to ciasto w małej keksówce.

Fit murzynek bananowy z karobem słodzony miodem
foremka 12 x 28 cm


210 g dojrzałych bananów (waga bez skórki,wychodzi ok.2 sztuki)
15 g miodu
10 g kakao gorzkiego
50 g mąki orkiszowej pełnoziarnistej (można zastąpić inną mąką np.orkiszową,pszenną)
1 łyżeczka sody
2 jajka
opcjonalnie: płatki migdałowe do posypania na wierzch

Banany zblendować na puree. Masę przelać do foremki, posypać płatkami migdałowymi i włożyć do rozgrzanego piekarnika do 180 stopni góra-dół i piec przez ok. 25-28 minut do tzw.suchego patyczka.Wyjąć i przestudzić.


11 komentarzy :

  1. Po pierwsze piękne zmiany na blogu :) Bardzo mi się podoba :)
    Po drugie ale równie ważne... Twój wypiek jest rewelacyjny :) Od razu skojarzył mi się z batonem Kosmos który bardzo mi posmakował a to murzynek ;) Cudowny wypiek ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. jakie super ciasto,i zdrowe:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, ale czadowe! Myślisz, że da się bez jajek? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. 12 x 28 cm. Daj znać po upieczeniu ;)

      Usuń
  5. Banany zblendować i co dalej z resztą składników. Też blendować czy mąkę łyżką? Jajka całe czy białak ubic na pianę jak w murzynku. Niekompletny ten przepis. Składnikowo fajny ale co dalej...

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka