sobota, 13 sierpnia 2016

Lody jogurtowe z marakują bez cukru

Marakuję odkryłam dość dawno, chociaż wtedy jeszcze nie znałam samego owocu, bo zwyczajnie nie było go w sklepach. Nie wiem, czy ktoś pamięta, ale był kiedyś smak popularnego soku "jabłko-dynia-marakuja" i jako dziecko byłam jego fanką (później żałowałam, że został wycofany :P). Teraz można czasem upolować marakuję w większych sklepach i dodać ją do soku lub deseru - wystarczy niewielka ilość, a smak jest wyczuwalny. Ja postanowiłam wykorzystać ten owoc do domowych lodów, jak zwykle odchudzonych i jak zwykle bezcukrowych ;) 
Zazwyczaj dodaję ekstrakt ze stewii jako słodzik, ale można też wykorzystać erytrol lub cukier brzozowy. Przygotowując drugi raz lodową masę, dodałam jeszcze skórkę z limonki i to było zdecydowanie "to coś" :D Można je umieścić w pojemniku i formować gałki lub wypełnić foremki do lodów na patyku :)

Lody jogurtowe z marakują bez cukru


200 g gęstego jogurtu naturalnego
135 g jogurtu naturalnego tradycyjnego
1 marakuja
3 łyżeczki inuliny
80 ml mleka skondensowanego
120 ml mleka zwykłego
ekstrakt ze stewii do posłodzenia (lub ksylitol, erytrol)
opcjonalnie: skórka otarta z 1 limonki

Jogurty i inulinę umieścić w misce lub garnku, dodać miąższ z marakui. Mleka połączyć ze sobą w dzbanku i dodawać stopniowo, ciągle miksując masę. Dosłodzić do smaku (najlepiej, by masa była nieco słodsza, później zwiększa swoja objętość w procesie mrożenia), dodać skórkę z limonki. Uruchomić maszynę do lodów i wlewać powoli płynną masę. Mrozić w maszynie około 30 minut lub nieco dłużej, aby masa miała odpowiednią konsystencję. Przełożyć do pojemnika lub foremek i umieścić w zamrażarce na minimum pół godziny.



16 komentarzy :

  1. Uwielbiam lody robione samodzielnie, a marakuja to bardzo ciekawy smak, którego z pewnością nie znajdziemy w lodach ze sklepu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio też zakupiłam kilka sztuk marakui i zamierzałam dodać je do lodów :) taka wersja fit bardzo mi się podoba !

    OdpowiedzUsuń
  3. Powiem Ci, że nigdy nie jadłam świeżej marakuji! Kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O matko! Muszą być nieziemsko pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super sprawa takie domowe lody :)

    OdpowiedzUsuń
  6. jaki fajny egzotyczny przepis super

    OdpowiedzUsuń
  7. Marakuję bardzo lubię, więc i takie lody chętnie bym zjadła - wyglądają pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie ma nic lepszego niż takie domowe jogurtowe lody a marakuję w deserach bardzo lubimy :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Mniam jakie pyszności :-) oj zjadłabym z chęcią :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mniam jakie pyszności :-) oj zjadłabym z chęcią :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mmm takie lody to rozumiem <3 Z chęcią wproszę się na pucharek :D A tym bardziej, że ja też nigdy jeszcze nie jadłam marakui, ale sok też kojarzę :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Jud, niezłe te smaczki sobie wymyśliłaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Noo takie lody muszą ekstra smakować

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka