piątek, 26 sierpnia 2016

Pomarola - włoski sos pomidorowy z marchewką i selerem

W zeszłym roku wypróbowałam taki przepis, bo zaintrygowała mnie nazwa i skład sosu ;) Nie próbowałam takiego nigdy wcześniej, a że najczęściej wybieram łagodne smaki, wydawał mi się idealny i nie myliłam się. Połączenie pomidorów, marchewki i selera jest naprawdę super - z piwnicy zniknęły wszystkie słoiczki, a w tym roku zrobiłam pomarolę z podwójnej porcji :) 

Pomarola - włoski sos pomidorowy z marchewką i selerem


2,5 kg dojrzałych pomidorów
4 marchewki
1 czerwona cebula
2 łodygi selera naciowego
2 gałązki bazylii
0,5 łyżki różowej soli himalajskiej
łyżeczka świeżo mielonego pieprzu
2 łyżki oliwy

Cebulę posiekać drobno i podsmażyć na oliwie. Dodać posiekany seler naciowy, szczyptę soli, starte na grubej tarce marchewki i smażyć do czasu, aż warzywa zmiękną. Zdjąć z ognia.
Pomidory sparzyć i zdjąć z nich skórkę. Pokroić pomidory w kawałki, usuwając gniazda nasienne, a następnie włożyć je do dużego garnka. Do pomidorów dodać podsmażoną wcześniej cebulę z selerem naciowym i marchewkami. Dusić na niewielkim ogniu przez 30 minut. Dodać bazylię, sól i pieprz. Zblendować na gładką masę. Ponownie doprowadzić do wrzenia, przelać do wyparzonych, suchych słoików i pasteryzować przez 10 minut.




Przepis dodaję do akcji Pora na pomidora

5 komentarzy :

  1. Robimy od kilku lat taki sos i nawet nie wiedziałyśmy, że ma on swoją nazwę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie coś dla mnie, koniecznie zrobię! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już wyobrażam sobie z nim pizzę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię takie połączenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapowiada się pysznie. Pewnie i w tym roku szybko zniknie z półek ;)
    Witaj w akcji pomidorowej :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka