środa, 5 października 2016

Fit ciasto kokosowe ze świeżymi figami


Ostatnio często eksperymentuję z mąką kokosową i póki co zauważam same zalety jej stosowania. Mimo że jej cena nie jest niska to ta mąka jest niesamowicie wydajna (np. w przepisie na biszkopt używamy 40 g). Ciasta są lekkie i delikatne w smaku, zupełnie inne niż te na mąkach glutenowych. Tym razem szukałam przepisu na ciasto z owocami, a że obecnie wszędzie widuję świeże figi, to postanowiłam spróbować upiec z nimi ciasto ;)

Fit ciasto kokosowe ze świeżymi figami
foremka 21 x 27 cm


6 jajek rozm. M
½ szklanki mąki kokosowej
¼ szklanki oleju kokosowego roztopionego lub oliwy z oliwek
2 łyżki miodu lub syropu klonowego
2 łyżeczki proszku do pieczenia
świeże figi

Piekarnik nastawić na temperaturę 160 ºC, funkcja grzania termoobieg. Formę wyłożyć papierem do pieczenia.
Jajka ubijać wraz z miodem około 10 minut za pomocą miksera. Cały czas ubijając dodać olej.
Mąkę przesiać wraz z proszkiem i dodać do masy jajecznej – dokładnie wymieszać aż wszystkie składniki się połączą – ciasto ma przypominać konsystencją budyń.
Ciasto przelać do przygotowanej formy, wyłożyć na wierzch maliny i piec 25-30 minut lub do momentu kiedy patyczek włożony w środek jest suchy.



24 komentarze :

  1. Muszę w końcu wypróbować mąkę kokosową:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Apetyczne, mąkę kokosową często dodaję do ciast i świetnie się sprawdza, a na figi pewnie się już w tym roku nie załapię, chociaż może?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio wstawiałam bardzo podobny przepis, lecz z borówkami. :) Ciasto rewelacyjne, lekkie, puszyste i bardzo zdrowe! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakoś figi w tym roku mi nie podchodzą, ale i tak bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie byłam jakoś szczególnie przekonana, ale ciasto wyszło bardzo fajnie. Upiekłam głównie mamie, która figi uwielbia :D

      Usuń
  5. Wygląda przepysznie!! ZJadłabym kawałek, a nawet dwa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. świetne ciasto, na pewno cudnie pachnie i smakuje!

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie jadłam świeżej figi a ciasto wygląda fenomenalnie ;) Wyślesz mi kawałek? W zamian mogę podesłać wegańskie mini chałki, które dzisiaj piekłam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. My też jesteśmy zakochane w mące kokosowej i takie ciacho zjadłybyśmy w 5 minut <3

    OdpowiedzUsuń
  9. kusi mnie ta mąka.... w stacjonaenych sklepach u mnie jej nie ma niestety wiec muszę chyba ściągnąć ją z internetu.... ciasto pysznie wyglada ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też kupuję w sklepach internetowych, ale naprawdę warto :)

      Usuń
  10. Figi wolę świeże, ale do takiego wypieku na pewno pasowały idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Figi wolę świeże, ale do takiego wypieku na pewno pasowały idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam wszystkie produkty! Niedługo zrobię (po detoksie cukrowym) sobie takie ciasto, zamienię figi innym owocem i myślę, że będzie równie smaczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno będzie :) Czekam na relację :)

      Usuń
  13. Bardzo fajny pomysł na takie ciasto figowe i bardzo fajny blog, na pewno będę jeszcze odwiedzać

    OdpowiedzUsuń
  14. Robię, robię, robię. Będzie u mnie na weekend :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka