czwartek, 1 grudnia 2016

Bezglutenowe ciasto bananowe z orzechami i karobem bez cukru

I mamy grudzień! ;) Można piec pierniczki, dekorować, szukać prezentów... A ja z "okazji" pierwszego grudnia pokażę wam ciasto już w nieco świątecznym klimacie, bo z dodatkiem cynamonu. To moje trzecie podejście w ostatnim czasie do ciasta bananowego i w końcu udane (z poprzednich zadowolona nie byłam :P). Wychodzi mniej wilgotne, ładnie wyrasta i jest lżejsze, bardziej puszyste i bardzo smaczne. W przepisie wykorzystuje się mąki bezglutenowe i nie dodaje cukru. Jeśli wolicie słodsze, możecie zwiększyć ilość miodu lub syropu, albo wzbogacić ciasto polewą. Ja swoje posypałam jedynie zmielonym na puder ksylitolem.

Bezglutenowe ciasto bananowe z orzechami i karobem bez cukru


3/4 szklanki mąki jaglanej
3/4 szklanki mąki gryczanej 
2 jajka 
2 dojrzałe banany 
2 łyżki ksylitolu
2 łyżki syropu daktylowego 
3 łyżki oleju kokosowego 
1 łyżeczka proszku do pieczenia 
szczypta soli 
1/2 łyżeczki cynamonu 
1 łyżeczka domowego ekstraktu waniliowego
2 łyżeczki karobu
orzechy włoskie – garść 

Rozgnieść banany widelcem. Następnie dodać je do pojemnika z olejem kokosowym, jajkami, syropami i zmiksować. W osobnej misce połączyć suche składniki wraz z orzechami. Dobrze wymieszać. Wyłożyć foremkę papierem do pieczenia wylać ciasto. 
Piec około 60 minut w 180 stopniach.


9 komentarzy :

  1. Wygląda bardzo smacznie - swietny pomysł ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowite ciacho, lubię dodatek bananów do wypieków :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest idealne! Kocham bananowe wypieki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też miałam podejścia do ciasta bananowego, ale zazwyczaj wychodził mi zakalec, który bardziej przypominał ptase mleczko :P Odnotowuję przepis do wypróbowania, tylko pewnie pozmieniam mąki (albo użyję tylko gryczanej, albo pomieszam z pszenną graham) i dam kakao :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jakie pyszności proponujesz:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam, pysznie. Już widzę na tym jednym kawałku konfiturę morelową ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Każda wersja bananowego ciasta jest jak najbardziej mile widziana w naszej buzi :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszności! Posmarowane domowym dżemem -poezja ^_^

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka