piątek, 2 grudnia 2016

Leniwe orkiszowe z mąką kokosową

Dzisiaj będzie mniej świątecznie, ale za to prosto i bardzo smacznie ;) Fajny pomysł na bezmięsny obiad, czyli idealny na piątek, ale pewnie sprawdzi się też jakoś śniadanie. Leniwe z twarogiem i dodatkiem mąki kokosowej. Próbowałam kiedyś wersji czysto kokosowej, ale okazała się zbyt delikatna i ciasto szybko się rozgotowało. Teraz dodaję zawsze mąkę orkiszową i wychodzą smaczne. Mocno twarogowe, czyli takie, jakie lubię najbardziej :)

Leniwe orkiszowe z mąką kokosową


500 g sera twarogowego
2 jajka
2 łyżki otrębów owsianych
2 łyżki mąki kokosowej
2 łyżki mąki orkiszowej

Twaróg przecisnąć przez praskę, wbić jajka i wymieszać. Dodać mąki i otręby, wyrobić gładkie ciasto. Formować ruloniki i kroić około centymetrowe kopytka.
Gotować w osolonej wodzie około 5 minut lub odrobinę więcej, aby ciasto nie było ani surowe, ani rozgotowane. Podawać z owocami lub jogurtem.


14 komentarzy :

  1. Pychaa! Kocham takie kluseczki. :)
    https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowne :-) z chęcią bym spróbowała jak smakują :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyobrażam sobie ten cudowny smak :))

    OdpowiedzUsuń
  4. I teraz mam ochotę na kluchy! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. aż mi się ich zachciało, teraz i natychmiast:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dawno nie jadłam takich leniwych kluseczek - przygotowywałam je z mąki pelnoziarnistej ale z tej kokosowej z pewnością smakowały wspaniale :) wyszły Ci piękne ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam leniwe, zwłaszcza podsmażane na odrobinie masła :) Tylko nigdy nie dodawałam do nich mąki kokosowej. Ciekawy pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja kluski leniwe wolę jednak chyba na wytrawnie. Niestety w przedszkolu skrzywili mi trochę psychikę na słodkie obiady :(

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię bardzo wszelkie kluseczki, Twoje wyglądają przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale by takie pojadła :) Wyglądają uroczo i bardzo apetycznie :) Super skład, muszę je kiedyś zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Niedawno robiłyśmy kopytka, więc teraz muszą być właśnie leniwe :P Pychotka :D

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka