piątek, 23 grudnia 2016

Świąteczne ciasteczka z konfiturą w dwóch wydaniach (bez cukru)

Mój maraton wypieków właśnie zakończyłam, w piekarniku stygnie jeszcze sernik i już wszystko prawie gotowe, zostanie dekoracja i można świętować ;) Dzisiaj ciasteczka z konfiturą, których nie może zabraknąć w świątecznym repertuarze, bo są lubiane przez wszystkich. Upiekłam dwie wersje - migdałową i orzechową, a do przełożenia wykorzystałam domowe przetwory. Całość naprawdę jest bez cukru - nawet przypudrowane są zmielonym ksylitolem :)


Orkiszowo - migdałowe ciasteczka z domową konfiturą (bez cukru)



170 g mąki orkiszowej razowej
85 g migdałów lub orzechów
80 g ksylitolu
1/3 łyżeczki ekstraktu ze stewii w proszku
50 g masła
50 g oleju kokosowego
1 opakowanie budyniu śmietankowego
2 żółtka
2 łyżki mleka 
domowe powidła (ja użyłam konfitury z pigwowca i malin i konfitury pigwowej)
do posypania: zmielony w blenderze ksylitol

Migdały lub orzechy zmielić przy pomocy blendera. Wszystkie składniki wymieszać i zagnieść ciasto. Rozwałkować,wycinać ciasteczka - jedne z dziurką, a drugie bez. Piec w 180 stopniach koło 12 minut. Ciasteczka przestudzić. Przekładać upieczone ciasteczka powidłami, zlepiając część z dziurką i posmakowane "pełne" ciastko. Gotowe można udekorować ksylitolem w pudrze. Przełożyć do pudełeczka i odczekać kilka godzin, aż zmiękną.


Przepis bierze udział w akcji Z moim kuchennym pomocnikiem
zBLOGowani.pl

7 komentarzy :

  1. Śliczne ciasteczka i na pewno pyszne :)
    Zdrowych i wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, ależ śliczne! Szkoda zjadać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne, sięgam po jedno ;-) Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  4. pychotka, a jak bajkowo wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaka szkoda, że wcześniej nie dodałas tego przepisy :( robiłam przedwczoraj, a dziś przekładałam marmolada, ale moje ciastka to cukier i maslo :( no nic, wykorzystam za rok! :)) Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, ale Ci prześliczne wyszły. Wyglądają tak przeuroczo, że aż się napatrzeć nie mogę *.* Cudeńka! Na pewno zrobię po świetach, bo ja też już zamknęłam i wyrobiłam świąteczne menu :>
    I tym samym wesołych świąt kochana pełnych miłości i radości <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmm, śliczne i na pewno pyszne!

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka