piątek, 13 stycznia 2017

Domowy dżem pomarańczowy bez cukru

Pisząc karteczkę przed wyniesieniem słoików do piwnicy uświadomiłam sobie, że... To są pierwsze przetwory w roku 2017! :D Jeszcze nigdy nie zaczynałam tak wcześnie ;)
Bardzo polubiłam dżem pomarańczowy, który można znaleźć w sklepach (100% owoców) i chodziła mi po głowie myśl, żeby zrobić własną wersję. Kilka lat temu już próbowałam, ale bazowałam na samym miąższu pomarańczy i nie dodałam ani trochę skórki, co było błędem. Teraz porcja wyszła mi niewielka, bo gotowego dżemu wychodzi dokładnie 5 miniaturowych słoiczków, ale jak na próbne "przetwarzanie" nie jest źle. Wyszedł bardzo dobry i zbliżony do oryginału, więc nie jest źle ;) 

Domowy dżem pomarańczowy bez cukru


500 ml świeżego soku z pomarańczy (u mnie wyciśnięty z 6 sztuk)
skórka otarta z 2 pomarańczy
100 g erytrolu
50 g ksylitolu
15 g pektyny
0,5 łyżeczki ekstraktu ze stewii w pudrze

Sok przelać do garnka, zagotować i dodać skórkę z pomarańczy (jeżeli boicie się gorzkiego posmaku, lepiej dodawać stopniowo i próbować, czy wam odpowiada). Pektynę wymieszać z erytrolem. Dodać do gotującego się soku, gotować około 5 minut. Wsypać ksylitol i stewię, gotować jeszcze przez kilka minut. W razie potrzeby można dosłodzić ksylitolem lub erytrolem. Rozlać do wyparzonych słoiczków, zakręcić i pasteryzować przez 20 minut.


18 komentarzy :

  1. Też uwielbiam dżemy pomarańczowe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię dżemy pomarańczowe. Są mega smaczne :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Skład ciekawy, ale pomarańcze zdecydowanie wolę jeść świeże - nie przepadam za przetworami z ich udziałem :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przepadam za cytrusami, ale domowy dżem bym spróbowała w takim wydaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie bym wypróbowała przepis bo uwielbiam takie smaki tylko dziwię się, że nie ma miąższu

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowny kolor..... Smak pomarańczy zamknięty w słoiczku :) Mimo iż pomarańcze wolę w wersji świeżej z przyjemnością spróbowałabym Twojego dżemu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny! Ogromny plus za brak cukru :) Smakuje zapewne pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja tylko raz miałam przyjemność próbowania dżemu z pomarańczy, kiedy moja przyjaciółka przywiozła mi taki z Hiszpanii, bardzo smaczny był :) A Twój taki zdrowy jeszcze i taki piękny, muszę spróbować :> Ale fakt szybko zaczęłaś przetworowanie w tym roku :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda przepysznie :) Dla mnie idealny, bo nie zawiera cukru - chyba będę musiała sobie takie cudo przygotować. Już wyobrażam sobie chrupiącą bułkę z tym dżemem na śniadanie <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Taka galaretkowata konsystencja, podoba mi się :) Muszę pomyśleć, żeby taki zrobić, tylko jak zakupię pektynę :P

    OdpowiedzUsuń
  11. o tak,muszę takie zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cytrusy wolimy jeść na świeżo ale pełen słoiczek takiego dżemu z chęcią byśmy przyjęły do porannej owsianki :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Taki domowy dżem bardzo lubię, a mam właśnie kilka pomarańczy, więc już wiem, do czego się przydadzą :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Moja córa odkryła dżem z pomarańczy parę lat temu. Super smak, polecam każdemu.

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka