niedziela, 22 stycznia 2017

Kakaowe kruche ciasteczka na Dzień Dziadka

Dzisiaj święto wszystkich Dziadków, więc warto złożyć im najserdeczniejsze życzenia ;) Ja z tej okazji postanowiłam upiec coś słodkiego na prezent, ale jednocześnie specjalnie dla dziadka, czyli "personalizowanie" ciasteczka z napisem. Wyszły mi kruche w kształcie herbatników, a samo ciasto nadaje się do napisów i pieczątek :) Przepis trochę bardziej tradycyjny i mniej "fit", ale z racji dzisiejszego święta musicie mi to wybaczyć ;)

Kakaowe kruche ciasteczka na Dzień Dziadka


220 g mąki orkiszowej jasnej
110 g ksylitolu lub cukru
1 łyżka kakao
100 g masła
1 opakowanie budyniu śmietankowego
2 żółtka
2-3 łyżki mleka 

Wszystkie składniki wymieszać i zagnieść ciasto. Rozwałkować,wycinać ciasteczka, opcjonalnie odcisnąć pieczątkę na każdym z nich. Piec w 180 stopniach około 15-20 minut. Ciasteczka przestudzić. 


31 komentarzy :

  1. Z pewnością każdy dziadek z przyjemnością zje takie ciasteczka :) Urocza foremka ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mam już żadnego dziadka, ale jestem pewna, że takie ciasteczka ucieszą każdego, wyglądają fantastycznie i wyglądają tak chrupiąco ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie urocze, że szkoda jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. A mnie intryguję, skąd wzięłaś personalizowaną pieczątkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takim zestawem do ciastek, układasz dowolny napis z literek i już ;)

      Usuń
  6. Świetne i super pomysł 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Super pomysł :) ładnie wyglądają te ciasteczka chętnie je wykonam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny pomysł na prezent na dzień dziadka. Niezwykle zdrowy na dodatek! :)
    https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. dziadek z pewnością zachwyony!

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam stempelkowe ciasteczka :). Sama mam literki do układania wyrazów! Świetna inspiracja!

    OdpowiedzUsuń
  11. Super pomysł - takie słodycze od serca mają wyjątkowy charakter :)

    OdpowiedzUsuń
  12. dziadek na pewno się ucieszył z takich ciasteczek:)

    OdpowiedzUsuń
  13. świetnie- wyglądają bardzo stylowo i pewnie będa miały wzięcie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudne ciacha :) Pewnie sprawiły Dziadkowi wiele radości, takie własnoręczne prezenty są świetne!

    OdpowiedzUsuń
  15. Szkoda, że nie natknęłam się na ten post przed dniem Dziadka :)
    http://artgirl12.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Wow świetny pomysł z tym napisem <3 szkoda, że nie mamy takiej pieczątki ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Takie ciastka to wspaniały prezent. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Genialny ten pomysł z pieczątką! Muszę taką nabyć :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jejku muszę przyznać, że ciastka są uroczę. Ta personalizacja to strzał w dziesiątkę! Pozdrawiam ciepło,M
    www.wpuszczonawmaliny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam mąkę orkiszową, u mnie w diecie rewelacyjnie się sprawdziła. Użycie jej i dodatek ksylitolu z pewnością spowoduje, że ciasteczka są w sam raz dla seniora!

    OdpowiedzUsuń
  21. Hej hej, kociara pozdrawia :) Bardzo lubię koty więc wpasowałaś się idealnie mój gust z tym blogiem :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ale śliczne, też chciałabym takie dostać ;-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Oj jakie piękne, widać, że robione z miłością, zazdroszczę.

    OdpowiedzUsuń
  24. Urocze ciasteczka Jud. I skład zacny ;)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka