niedziela, 15 stycznia 2017

Prosty deser z budyniem i musem jabłkowym (bez cukru)

Czasami potrzebuję zrobić jakiś szybki deser bez pieczenia. Dzisiaj wykorzystałam upieczone ciasto, pokruszyłam na drobne kawałki, dodałam budyń i domowy mus jabłkowy. Myślę, że taki deser można też zjeść na śniadanie, bo jest dość sycący i może być alternatywą dla owsianki ;) Standardowo nie użyłam cukru - budyń posłodziłam ksylitolem, a mus jabłkowy zrobiłam sama i wiem, że w składzie cukru nie ma :) Oczywiście możecie wykorzystać dowolne ciasto do wykonania pierwszej warstwy lub pokruszyć jakieś dobre ciasteczka ;)

Prosty deser z budyniem i musem jabłkowym (bez cukru)


kilka kromek domowego ciasta (ja użyłam bezglutenowego z karobem i bananami)
500 ml mleka
2 łyżki ksylitolu
1 opakowanie budyniu śmietankowego
słoiczek domowego musu jabłkowego 
ekspandowane ziarna zbóż do dekoracji

Mleko przelać do garnka, zostawiając około pół szklanki do wymieszania składników. Zagotować, a proszek budyniowy i ksylitol zmieszać z pozostawioną porcją zimnego mleka. Wlać do gorącego mleka i mieszać, aż zgęstnieje. Odstawić do przestudzenia. W tym czasie pokruszyć ciasto i przełożyć do pucharków lub wybranych naczyń (u mnie wyszło 6 porcji). Na warstwę ciasta wylać budyń, a następnie mus jabłkowy. Udekorować ekspandowanymi ziarnami zbóż lub posypać cynamonem.


32 komentarze :

  1. Wygląda przepysznie, ale ja bym to wszystko zjadła oddzielnie - najpierw ciasto, a potem budyń ;) Dawno już nie robiłam budyniu, muszę to zmienić ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam budyń i teraz nabrałam na niego ochoty! Super deser - i naprawdę prosty w przygotowaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo inspirujące ! Narobiłam sobie apetytu

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda na bardzo smaczny i w smaku zapewne też taki jest! Spróbuję zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bardzo ciekawie, myślę, że kiedyś wypróbuję, jak będę miała ochotę na jakiś fajny deser :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny pomysł na szybką i zdrową przekąskę. A często nachodzi mnie na jakąś słodycz :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem nim kupiona! Kocham budyń :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Aż mi ślinka pociekła, jutro robię bydyń

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie desery śmiało można podawać w restauracji ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda uroczo :) A prostych i szybkich deserów nigdy za wiele. Czasami mamy ochotę na coś takiego, więc taka inspiracja się przyda w "czarnej godzinie" ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny deser! Ja też staram się nie używać cukru do deserów i najczęściej zamiast niego wykorzystuję miód lub suszone daktyle :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo smacznie i to kolejny pyszny sposób na szybką słodycz:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mniam, z pewnością pyszny deser :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetnie się prezentuje i super składników użyłaś (bardzo dobrze, że pomyślałaś o zastąpieniu cukru).

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak miło, że tu trafiłam! Świetne inspirujące przepisy!

    OdpowiedzUsuń
  16. Tak, tak, i jeszcze raz tak na wszystkie zdrowe desery. Super inspiracja. Zostaję tu na dłużej! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale dobrze, że trafiłam na Twoją stronę:). Świetny przepis, chętnie bym teraz zjadła ten deser:).

    OdpowiedzUsuń
  18. bardzo ciekawy pomysł a deser apatyczny!

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawe propozycje można znaleźć u Ciebie :)
    Na pewno skorzystamy

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciasto z w słoiku - fajny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  21. My też bardzo często robimy tego typu desery :D Są proste i wszystkim smakują :D

    OdpowiedzUsuń
  22. O mamo, biorę się za robienie! W dodatku jest tutaj u Ciebie tak ładnie, wszystko dopracowane, czysto i schludnie :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Dżizas...wygląda niesamowicie!

    OdpowiedzUsuń
  24. Pysznie Jud! Zakręcasz i zabierasz do pracy/ na uczelnie. Mega!

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka