sobota, 25 lutego 2017

Kokosowo - kukurydziane bajgle z kremowym serkiem (bezglutenowe, bez cukru, bez jajek)

Dzisiaj będzie jeszcze w klimacie karnawału, może trochę "pączkowo", ale zdecydowanie nie tłusto ;)

Wracając do poprzedniego wpisu, nadal zachęcam do wsparcia akcji #kuchniazpazurem, wystarczy kliknąć w banerek poniżej :) 

Przepis na te bajgle autorstwa Bożki pojawił się niedawno na facebooku Bezbolesne Usuwanie Cukru i czytając składniki już wiedziałam, że będę musiała ich spróbować. Lubię korzystać z mąki kokosowej, bo można wyczarować z niej wiele różności. Musiałam jedynie wyposażyć się w mąkę kukurydzianą - nie chciałam nic zepsuć, ale pewnie kolejnym razem wypróbuję też inne rodzaje mąk, bo czuję, że mogą wyjść równie pyszne bajgle :) Zachęcam do spróbowania, bo ciasto jest całkiem plastyczne, chociaż trzeba uważać, bo trochę się kruszy. Jak zwykle bez dodatku cukru - ja użyłam płaskiej łyżki erytrolu, przez co bajgle mają drobne, zarumienione kropki i sypkiego ekstraktu ze stewii. Dla niektórych osób plusem może być też brak jajek i tłuszczu w przepisie :)

Kokosowo - kukurydziane bajgle z kremowym serkiem (bezglutenowe, bez cukru, bez jajek)


1 opakowanie (40 gram) budyniu w proszku bez cukru 
60 g mąki kokosowej
50 g mąki kukurydzianej
1 płaska łyżka erytrolu
1/4 łyżeczki ekstraktu ze stewii w pudrze
1 łyżeczka sody
200 g gęstego naturalnego serka
sok z połówki cytryny

Piekarnik nastawić na 180 stopni. Wszystkie składniki ciasta wymieszać dokładnie najlepiej za pomocą widelca. Ciasto jest dość gęste ale lepkie. W razie potrzeby można dodać odrobinę mąki kokosowej. Ciasto podzielić na 8 części. Zwilżonymi wodą dłońmi formować wałeczki i zlepiać je w "oponki", kłaść na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia w sporych odstępach od siebie, gdyż urosną.



34 komentarze :

  1. oo świetne te Twoje bajgle! <3 u mnie też dzisiaj w klimacie ,,pączkowym", ale niestety mniej zdrowo niż u Ciebie

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają rewelacyjnie, muszę wypróbować. Co to jest erytrol i gdzie można to kupić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdrowy zamiennik cukru pochodzenia naturalnego :) Ale nie jest niezbędnym składnikiem, można go pominąć lub zastąpić ;)

      Usuń
    2. A kupić można w sklepach ze zdrową żywnością :)

      Usuń
  3. Ale śliczne! Wgryzłabym się :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Super przepis - spróbuję zrobić, tylko zamiast mąki kukurydzianej użyję pszennej graham - czuję, że gluten ograniczy trochę tę kruchość :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz spróbować :) Ale z kruchością tak źle nie jest, jedynie przy formowaniu trzeba trochę uważać. Po upieczeniu jest ok, nie rozpadają się, mają chrupiącą skórkę i miękki środek :)

      Usuń
  5. Wyglądają obłędnie:D Szkoda, że nie ma zdjęcia po przekrojeniu. Mniam :d Pozdrawiam ---> www.wpuszczonawmaliny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasteczka wydają się lekkie, a przepis w sam raz dla osób preferujących zdrowe słodkości. Bardzo fajna opcja dla zwolenników domowych, niezbyt ciężkich słodyczy. Dodaję do swojego wirtualnego notatnika kuchennego.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapowiadają się przepysznie i przydałyby mi się takie na jutrzejsze śniadanie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To spróbuj zrobić, nie zajmie Ci to zbyt wiele czasu :)

      Usuń
  8. Pączków nie jadam, nawet w Tłusty Czwartek. Zamiast tego chętnie spróbowałabym takiego bajgla, tym bardziej, że ma akcent kokosowy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Twoja wersja z "piegami" jest urocza❤
    Piękne zdjęcia:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. One proszą się o zjedzenie :D

    OdpowiedzUsuń
  11. O proszę Szukalam przepisu z dodatkiem maki kokosowej Zastanawialam się co można z niej zrobić bo ona strasznie chlonna jest Fajny przepis Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Bajgle rewelacyjne. A ja już zapowiedziałam, że na następny rok bojkotuje Tłusty Czwartek. Nawet te najlepsze pączkarnie robiły masówkę i jakość tych pączków zmniejszyła się okropnie. Może przyjdzie pora na zrobienie czegoś samemu. Szkoda tylko, że świeto wypada w środku tygodnia!

    OdpowiedzUsuń
  13. I jak pysznie popękane :D Aż też mamy ochotę na ich spróbowanie :P

    OdpowiedzUsuń
  14. Dla mnie to świetna inspiracja, mąkę kokosową i kukurydzianą często łączę w przepisach, więc wiem, że są pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. muszą smakować pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wyglądają ślicznie, pewnie jeszcze lepiej smakują i super skład, zresztą jak zawsze u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Robiłam kiedyś bajgle,ale nie takie fajne jak te :> Wyglądają super, a połączenie mąki kokosowej i kukurydzianej brzmi interesująco :>

    OdpowiedzUsuń
  18. No po prostu marzenie! *,*
    Kocham bajgle.

    OdpowiedzUsuń
  19. świetne składniki! podobają mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Czegoś takiego jeszcze nie jadłam! Opis brzmi jednak bardzo smakowicie, a zdjęcia zachęcają do przekąszenia:).

    OdpowiedzUsuń
  21. Cóż, mimo, ż4e bez tylu dobrych rzeczy, wyglądają apetycznie. Może nawet skuszę się i wypróbuję przepis.

    OdpowiedzUsuń
  22. Tylko zobaczyłam "kokosowe" i skradłaś przepisem moje serce:) wydają się być mega pyszne! Uwielbiam zdrowe słodkości ♥

    OdpowiedzUsuń
  23. Pamiętam raz jeden zrobiłam domowe bajgle i wyszły obłędne! Kokosowe to już musi być bajka *.*

    OdpowiedzUsuń
  24. Super te bajgle, wpisują się świetnie w moją bezglutenową dietę :-)

    OdpowiedzUsuń
  25. Chce zrzucić trochę kilogramów, niestety jak tylko słyszę słowo dieta od razu sięgam po słodycze. Szukam takich przepisów na słodkości, które zastąpią mi słodycze. Przepis na bajgle wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
  26. No i o to chodzi, tym bardziej że od kwietnia rzucam słodycze ... "klasyczne" :-)

    OdpowiedzUsuń
  27. na co mozna zmienic make kokosowa i ten erytrol..?

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka