piątek, 17 lutego 2017

Twarogowe placuszki śniadaniowe z prozdrowotnym dżemem

U mnie śniadania zazwyczaj są trochę monotonne i zmieniam jedynie zawartość miseczki na płatki. Czyli... Tak, zwykle jest to jaglanka, owsianka z różnymi dodatkami. Dzisiaj postanowiłam trochę się pobawić i powstały takie twarogowe placuszki, które przełożyłam pysznym dżemem 100%, dodałam twarożek, pokrojonego banana, polałam puree z truskawek. Wyszło prosto i pysznie, a wcale nie zajęło dużo czasu. Zdrowe, fit śniadanie na słodko, dające energię na cały poranek :)

Twarogowe placuszki śniadaniowe z prozdrowotnym dżemem


250 g chudego twarogu
1 łyżka odżywki białkowej truskawkowej
1 jajko
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
1 łyżka mąki kokosowej
3 łyżki mąki orkiszowej 
olej kokosowy do smażenia
150 g twarożku kremowego
słoiczek dżemu prozdrowotnego Łowicz 100% - u mnie dzika róża i rokitnik

Twaróg rozdrobnić widelcem, dodać mąką, odzywkę, sól i jajko. Wymieszać dokładnie i formować nieduże placki o grubości około 0,5 cm (u mnie wyszło dokładnie 12 sztuk). Piec na patelni wysmarowanej cienko olejem kokosowym, z dwóch stron. Gotowe placki posmarować dżemem, układać jeden na drugim. Dodać twarożek, pokrojonego banana i polać puree z truskawek.


Przepis zgłaszam do akcji 
Prozdrowotne dżemy Łowicz na śniadanie – poznaj dobroczynną moc natury taką, że Łooo!

10 komentarzy :

  1. Wyglądają świetnie, ale wolę nie sprawdzać, jak moja wątroba zareagowała by na taką ilość białka - to chyba moja porcja na 2 dni :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham takie placuszki! Jedyne co , to zamieniłabym odżywkę na drugie jajko. :)
    https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłam takich mini serniczków z patelni - raz próbowałam zrobić, ale mi po prostu nie wyszły. Dzisiaj spróbuję ponownie, tylko bez odżywki. Muszą być przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam! Pysznie wyglądają, tyle już placków zrobiłam, a chyba jeszcze ani razu z użyciem twarogu :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystko fajnie i super, szkoda że nie masz dżemu domowej roboty, bo ten z Łowicza mimo wszystko ma chyba 5 łyżeczek cukru w takim małym słoiczku :) myślę, że taki domowy byłby lepszy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat ta seria cukru nie zawiera ;) Też mam fioła na tym punkcie. Zazwyczaj korzystam z domowych, ale dla tych 100% owoców czasem robię wyjątek :)

      Usuń
  6. Mmmm wyglądają obłednie :) Musze wypróbować przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Robiłam! Wyszły super, tylko bez dżemu bo nie miałam :(

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka