niedziela, 5 lutego 2017

Wegańskie ciasto pełnoziarniste z bananem, karobem i orzechami (bez cukru)

Teraz mam w końcu trochę więcej czasu, więc mogę na nowo eksperymentować z przepisami i częściej publikować przepisy, bo jestem wstępnie po egzaminach. 
Wczoraj wykorzystałam na obiad cieciorkę i została mi aquafaba, z której już kiedyś robiłam biszkopt wegański. Szukałam jakiegoś odpowiedniego przepisu, ale nie znalazłam nic, co byłoby zbliżone do mojego pomysłu, więc spróbowałam stworzyć coś sama ;) Wyszło mi ciasto przypominające brownie, lekko wilgotne za sprawą bananów, ale też niezbyt zbite dzięki dodatkowi aquafaby. Jeśli więc lubicie cieciorkę i nie wiecie, co zrobić z jej płynną zawartością to polecam takie właśnie ciasto :) Jak zwykle bez cukru, za to z ksylitolem i dodatkiem syropu daktylowego. 

Wegańskie ciasto pełnoziarniste z bananem, karobem i orzechami (bez cukru)


3/4 szklanki mąki orkiszowej pełnoziarnistej
1/4 szklanki mąki jaglanej
1/4 szklanki mąki ryżowej
aquafaba (woda) z 1 puszki po cieciorce
2 dojrzałe banany
2 łyżki syropu daktylowego
3 łyżki ksylitolu
4 łyżki oliwy
szczypta soli
2 łyżeczki karobu
2 łyżeczki proszku do pieczenia
4 łyżki mielonych orzechów włoskich

Wodę z puszki miksować do uzyskania białej, błyszczącej piany. Dodawać po łyżce ksylitolu, cały czas ubijając do momentu, aż piana będzie sztywna. Wlewać oliwę po łyżce, nie przerywając miksowania, a następnie syrop daktylowy. Banany obrać ze skórki, zmiażdżyć widelcem na papkę i dodawać do ubitej piany, ciągle ubijając. Suche składniki umieścić w misce i zmieszać ze sobą. Do piany wsypywać partiami mąkę wymieszaną z pozostałymi suchymi składnikami i mieszać delikatnie łyżką tak, by nie było grudek. Wylać ciasto do foremki (u mnie silikonowa) i piec w 180 stopniach około 40-45 minut.


23 komentarze :

  1. Wspaniałe, następnym spróbuję Twojej wersji :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. W sam raz do popołudniowej herbaty:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham takie orzechowce!
    https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszna kompozycja - takie ciasta są świetne na podwieczorek, śniadanie czy kolację :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bardzo zdrowo i smacznie :)

    Śliczne talerzyki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nosz kurczę, akurat wylałam aquafabę :p Ale następnym razem chętnie wypróbuję - wygląda na puszyste i wilgotne, lecz nie zakalcowate.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To szkoda, że się minęłyśmy, ale może jeszcze będzie okazja ;)

      Usuń
  7. Mmm, ale bosko wygląda! Ma w sobie wszystko co uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. OStatnio pierwszy raz robiłyśmy biszkopt z tej wody i wyszedł nawet spoko ale też wymaga dopracowania :D Nie mniej smakował nam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. jakie pomysłowe ciasto ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ach, mam ochotę na tego typu ciasto, a tak mało chęci do pieczenia :(

    OdpowiedzUsuń
  11. Banan na pewno dodaje słodyczy. Piękna foremka ❤

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda smakowicie :-) Ciekawy przepis.

    OdpowiedzUsuń
  13. Takie wymyślone przepisy - dodam trochę tego, trochę tamtego przeważnie pozytywnie zaskakują :) Ciacho wygląda wspaniale, a mnie jeszcze bardziej zauroczył ten cudny talerzyk w kotki :D

    OdpowiedzUsuń
  14. super przepis, podesle kolezance wegance, na pewno skorzysta. Może jak zrobi to mnie poczestuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawy przepis, muszę kiedyś spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspaniałe ciacho! Bardzo mi się podoba taki pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Po pierwsze świetna forma ! A o drugie - świetne ciasto :) Zdrowe i słodkie - idealny deser :)

    OdpowiedzUsuń
  18. O wygląda smacznie i jest to idealny deser. Bardzo lubię wilgotne ciasta.

    OdpowiedzUsuń
  19. Wygląda wspaniale! Prawdziwy rarytas, mniam :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka