piątek, 3 marca 2017

Brownie budyniowe z orzechami i karobem na białkach (bez cukru)

Jeśli czasem macie problem z nadmiarem białek, nie chcecie robić kolejnych ciasteczek bezowych czy kokosanek to spróbujcie tego ciasta ;) To bardzo fajny pomysł na "kuchenny recykling". Nie jest typowym ciastem na białkach, które wychodzi mocno puszyste i trochę suche. Przypomina brownie, chociaż tylko trochę, bo nie jest aż tak wilgotne (i nie zawiera czekolady, tylko karob ;)). Myślę, że to ciasto fajnie skomponowałoby się też z jakimś domowym, lekko kwaśnym dżemem.

Brownie budyniowe z orzechami i karobem na białkach (bez cukru)


6 białek
45 g ksylitolu
45 g erytrolu
0,5 łyżeczki ekstraktu ze stewii w pudrze
100 g mąki orkiszowej razowej
50 g mąki z amarantusa
duże opakowanie budyniu śmietankowego (64 g)
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
75 g oleju rzepakowego/oliwy
3 łyżki orzechów arachidowych siekanych
1 łyżka karobu
1 łyżka domowego ekstraktu waniliowego
150 ml mleka

Białka ubić na sztywną pianę i dodawać stopniowo ksylitol, ciągle ubijając. Mąkę orkiszową i amarantusową wymieszać z proszkiem do pieczenia, budyniem, ekstraktem ze stewii, karobem, orzechami. Olej dodać do ubitych białek, a następnie mleko i ekstrakt waniliowy, wymieszać delikatnie. Mąkę połączyć delikatnie z masą. Ciasto wylać na wyłożoną papierem do pieczenia foremkę. Piec ok. 40-45 minut w 180 stopniach. 


35 komentarzy :

  1. Świetny i smaczny pomysł na wykorzystanie nadmiaru białek :) Nic się nie zmarnuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda ciekawie:) Muszę zaprzyjaźnić się z karobem, bo powinnam ograniczyć kakao przez alergię;(

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pysznie i tak zapewne smakuje - uwielbiam wszelkie wypieki z orzechami ;) I kolor też zachęca ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. No i teraz będzie za mną chodziło brownie :D Wygląda pięknie <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Nice !
    Follow for follow ?
    amylifestyleadress.blogspot.ba

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda pysznie - też ostatnio piekę z udziałem mąki orkiszowej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda obłędnie! Niczym ciasto z ciaseczkowych kanapek! Jeszcze ta biała masa, złożyć je do kupy i mamy zdrową wersję znanego batona!

    OdpowiedzUsuń
  8. Brownie z orzechami i już przepadłam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. those brownies without sugar look yummy! and healthy! I should try this recipe.

    http://modaodaradosti.blogspot.ba/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale bym takie zjadła - zwłaszcza z orzechami :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajna alternatywa dla tradycyjnych słodkości:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mimo,że nie jestem wielką fanką ciast czekoladowych to po Twoich zdjęciach narobiłaś mnie wielką ochotę na to Twoje brownie ! Wygląda przecudnie i zadziwiasz mnie zawsze tymi zdrowymi słodyczkami, bajeranckie są bardzo <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Ulubione ciasto mojego męża :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Racja, z dżemem wiśniowym to na pewno miazga :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Już wiem, co przygotuję mężowi na weekendową rozpustę. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. To chyba najciekawsze brownie jakie do tej pory widziałam. :D
    Podeślij mi przynajmniej mały kawałek.

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam brownie! Sama mam sprawdzony przepis, który modyfikuję w zależności od tego na co mam ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Chciałabym spróbować zrobić takie ciasto. Wygląda bardzo apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ale wygląda pięknie. Zapisuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo ciekawy przepis :) Jeszcze takiego ciacha nie widziałam.

    OdpowiedzUsuń
  21. Wyglada cudownie i tak tez musi smakować.

    OdpowiedzUsuń
  22. WOW a co to za cudo, jaki świetny przepis, mąkę orkiszową mam, amarantusową ostatnio kupiłam, babcia przywiozła jajka, koniecznie muszę zrobić bardzo spodobał mi się ten dodatek budyniu, już spisuję przepis :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciasto wygląda rewelacyjne! Koniecznie muszę sobie je zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Z karobem nie próbowałam. Fajne!

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja mam zawsze nadmiar żółtek nie białek.... gdybym nie zrobiła tortu bezowego.. padłabym ofiarą zemsty rodzinnej ;) A może masz jakieś pomysły (poza kremem brulee) na utylizację żółtek ? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kruche ciasteczka budyniowe w większej ilości? ;)

      Usuń
  26. Wygląda pysznie, bardzo lubię brownie jeśli to ciacho jest podobne to ekstra :D Pozdrawiam ciepło --> www.wpuszczonawmaliny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja z tych kakaowych, z karobem nie miałam styczności, przepis wygląda na smaczny 🙂

    OdpowiedzUsuń
  28. Wygląda cudownie :) Jesteś mistrzynią.

    OdpowiedzUsuń
  29. Musiałam sprawdzić, czym jest karob ;) Widzę, że jesteś na zaawansowanym i bardzo zdrowym poziomie gotowania. Super sprawa. Powodzenia w dalszym pichceniu smakołyków!

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka