czwartek, 20 lipca 2017

Gofry orkiszowe z budyniem, ricottą i sezonowymi owocami

W lecie warto chociaż raz przygotować domowe, aromatyczne gofry z owocami sezonowymi. Moja gofrownica co prawda nie należy do mistrzowskich, ale z pomocą odpowiedniego przepisu można dzięki niej uzyskać chrupiące gofry. Moim ulubionym składnikiem przy ciastach na gofry jest ricotta, która dodaje delikatności i lekko kremowego smaku. Do przepisu użyłam mąki orkiszowej w wersji razowej, dodałam też odrobinę kokosowej. Jagody i truskawki są w lecie niezastąpionym dodatkiem do takich waniliowych, budyniowych gofrów w wersji fit. Zamiast śmietany polecam kremowy twarożek lub gęsty jogurt - wyjdzie bardzo orzeźwiająco, na lato w sam raz ;)

Gofry orkiszowe z budyniem, ricottą i sezonowymi owocami

3 jajka
250 g ricotty
1 budyń waniliowy z prawdziwą wanilią
3 łyżki mąki kokosowej
1 szklanka mleka
szczypta soli
2 łyżki ksylitolu
1,5 szklanki mąki orkiszowej pełnoziarnistej
1 łyżka oliwy
2 łyżki otrębów owsianych
2 łyżeczki proszku do pieczenia

dodatki: twarożek kremowy, gęsty jogurt, jagody, truskawki

Mąkę orkiszową wymieszać z kokosową, proszkiem do pieczenia, budyniem i otrębami. Jajka ubić ze szczyptą soli i ksylitolem na puszystą masę. Dodać serek ricotta i zmiksować na gładko. Do masy dodać 2 łyżki oliwy i ponownie zmiksować. Dodawać stopniowo suche składniki i mleko, zmiksować całość. Rozgrzać gofrownicę i nakładać porcje ciasta. Piec około 7-10 minut, w zależności od mocy gofrownicy. Podawać z twarożkiem i świeżymi owocami.

17 komentarzy :

  1. Nie dodawała nigdy ricotty do gofrów, może kiedyś wypróbuję ;) W ogóle to dawno już nie robiłam żadnych gofrów, a kiedyś w wakacje jadłam je niemal codziennie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny przepis! Uwielbiam robić takie zdrowe słodkości :) A ricotty do gofrów jeszcze nie dodawałam

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak żałuję, że nie mam gofrownicy :( Chętnie bym wszamała!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również nie mam choć chyba nie jest to duży wydatek!

      Usuń
    2. Najlepiej kupić taką o dużej mocy. To tak z własnego doświadczenia - miałam słabszą i musiałam się z nią pożegnać, szkoda nerwów, ciasta i czasu (czyszczenie przywierającego ciasta :()

      Usuń
  4. Kolejny ciekawy pomysł. Gofrów nie robiłam wieki... dzieci dorosły i tak jakoś... przepis kuszący, podrzucę córce :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pycha, z ricottą jeszcze gofrów nie robiłyśmy :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Dosłownie przed momentem trafiłam na Twoje konto na instagramie. Już tam zachwyciło mnie zdjęcie tych gofrów! :) cieszę się, że trafiłam też na przepis, wypróbuję na pewno! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zawsze w wakacje pozwalam sobie na gofry. Tym razem wypróbuję twoje, wygladają świetnie i na pewno są zdrowsze od typowych. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny pomysł z ricottą! Wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetnie wyglądają, a przepis na pewno wypróbuję! ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dawno nie robiłam gofrów - będzie więc świetna okazja, by przetestować Twój przepis. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ależ cudnie one wyglądają <3 Szkoda, że nie mam gofrownicy. Ale już któryś raz mam ochotę kupić, więc chyba w końcu to zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam zainwestować w taką o większej mocy, z innymi może być gorzej :(

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka