niedziela, 2 lipca 2017

Sernik z truskawkami, lekką pianką i kruszonką (bez cukru)

Miałam na blogu zrobić małą przerwę od truskawek, ale uznałam, że ten przepis nie powinien czekać i pokazuję go jeszcze dziś ;)
Efekt końcowy jest bardzo zbliżony do tradycyjnego sernika ze spodem, bezą i kruszonką, ale zrobiłam jak zwykle odświeżoną wersję, używając mąki orkiszowej razowej, a w całym cieście nie zastosowałam ani grama białego cukru. Jestem pewna, że nikt nie zauważyłby różnicy, bo sernik jest bardzo słodki, a truskawki nadały letniego, sezonowego smaku. Myślę, że to taka fit wersja klasycznego wypieku. Spróbujcie koniecznie, póki trwa sezon na truskawki! :)

Sernik z truskawkami, lekką pianką i kruszonką (bez cukru)
foremka 25 x 30 cm


Ciasto kruche:
210 g mąki orkiszowej pełnoziarnistej
4 łyżki erytrolu
1/4 łyżeczki ekstraktu ze stewii w pudrze
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
2 jajka
80 g masła klarowanego (ghee)
1 łyżka mąki kokosowej 

Wszystkie składniki umieścić w misce i zagnieść ciasto ręcznie lub przy pomocy robota kuchennego. Podzielić na pół. Foremkę wyłożyć papierem do pieczenia i wylepić dno jedną częścią ciasta. Drugą owinąć folią i schłodzić najlepiej w zamrażarce).

Warstwa serowa:
500 g sera twarogowego
3 jajka
1 opakowanie budyniu śmietankowego bez cukru
0,5 szklanki ksylitolu/erytrolu
0,5 szklanki mleka
1 łyżeczka domowego ekstraktu waniliowego
świeże truskawki

Twaróg przecisnąć przez praskę. Wszystkie składniki dokładnie zmiksować ze sobą. Wylać na wylepioną foremkę. Wyłożyć na ser umyte i obrane truskawki. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 30 minut.

Pianka:
3 białka
4 łyżki erytrolu

Białka ubić na sztywną pianę. Erytrol zmielić w blenderze na puder, dodać do białek i ubijać jeszcze przez chwilę, aż do uzyskania puszystej, bezowej pianki. Wyłożyć na podpieczony sernik, wygładzić. Mocno schłodzoną drugą część ciasta zetrzeć na tarce o grubych oczkach, posypać kruszonką piankę. Piec jeszcze około 30 minut w 180 stopniach. Studzić w uchylonym piekarniku.

28 komentarzy :

  1. Nigdy nic nie kombinowałam z mąką orkiszową razową :D Podoba mi się to ciacho i z moją miłością do serników oraz truskawek - wsunęłabym pół blachy <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo tak z truskawkami to musi być niebo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie, zdrowo, kolorowo, tylko ja nie lubię gotować 😉 ale jakby mnie ktoś zaprosił, to ja wezmę dzieci i jestem gotowa 🙂

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda super:) Szczególnie podoba mi się Twoja wersja na zdrowsze ciasto kruche, będę musiała wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie wiem, jak miałabym skomentować posty kulinarne czy właśnie z przepisami. Zdjęcia są piękne, potrawy czy jak w tym przypadku ciasto wyglądają bardzo apetycznie - ale jedyne co moge powiedzieć, jak najbardziej SZCZERZE, to to, że zjadłabym z checią, ale zrobiła z wielkim trudem lub wcale :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak zawsze przepis cudowny !;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda przepysznie, chętnie zjadłabym kawałek :)
    Nigdy jeszcze nie robiłam sernika ze spodem, może kiedyś wypróbuję :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Brzmi super. Narazie opanowałam sernik bez masła, ale widać bez cukru tez się da :) Mąka orkiszowa tez brzmi zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń
  9. Już widzę, że to przepis na rewelacyjny deser. A to przybranie listkami i owockiem jest naprawdę świetne i sprawia, że całość wydaje się być jeszcze bardziej "świeża".

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny pomysł, a jednocześnie prostota - mam nadzieję, że niedługo uda mi się sprawdzić ten przepis w praktyce. ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak on przepysznie wygląda.... nigdy takiego nie jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda przepysznie Ale na nieszczęście nie lubię serników :/ A tak kusi ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda bardzo smacznie i chętnie skusiłabym się na kawałeczek... no może dwa :D Bardzo podoba mi się orkiszowy spód :P

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepis zapisałam i niedługo będę musiała go wypróbować :) mam nadzieję, że będzie pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciężko teraz zrobic sobie przerwę od truskawek ;). Sa wszędzie i kuszą. Tak jak Twoja propozycja. Palce lizać.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ostatnio jakoś stronie od serników, bo żaden mi nie smakuje mimo, że było to jedno z moich ulubionych ciast, ale ten wygląda apetycznie! Super :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wreszcie coś dla mnie! Przepis bez cukru ��a wygląda baaardzo apetycznie, mniam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Wyglada smakowicie i to bez cukru <3

    OdpowiedzUsuń
  19. Każdy sernik jest moim ulubionym. Do tego piękne fotografie... gratuluję wyczucia :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wieki nie jadłam sernika z pianką;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ten sernik byśmy pochłonęły raz dwa! Bosko się prezentuje :D

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka