niedziela, 10 września 2017

Pełnoziarniste ciasto z karobem i owocami

Ostatnio wszystko się jakoś nawarstwiło i stąd moja nieobecność na blogu, ale już postaram się wrócić, bo mam całą masę nagromadzonych przepisów, zdjęć i drugie tyle pomysłów w głowie na kolejne wpisy :)
Zostało mi doprowadzenie studiów do końca i może uda mi się wprowadzić tutaj kilka zmian, jeśli oczywiście po drodze coś nie "wybuchnie". 
Mam dla was trochę archiwalnych pomysłów, chociaż część z nich można jeszcze wykorzystać mimo braku niektórych sezonowych owoców. Myślę, że niedługo pojawi się też przepis na dżem z borówek amerykańskich - powinny jeszcze być dostępne, a wyszedł mi naprawdę pyszny i do tego - jak zwykle zresztą - bez cukru. Zachęciłam? ;)
A wracając do głównego tematu dzisiejszego wpisu - pyszne ciasto z dodatkiem karobu, na które skusiłam się przez Agnieszkę z bloga Lifemanagerka. Jeszcze w lipcu pokazała muffiny z borówkami i musiałam koniecznie je upiec :) U mnie zamiast babeczek powstało ciasto z dodatkiem owoców sezonowych. Teraz idealnie będą się nadawały maliny, ja zrobiłam swoje z borówkami, porzeczkami, agrestem i poziomkami (tak naprawdę były to te owoce, które znalazłam w ogródku ;)). Zapraszam - jest pysznie! :)

Pełnoziarniste ciasto z karobem i owocami 


1 szklanka mąki orkiszowej pełnoziarnistej
1 szklanka mąki owsianej (zmielonych płatków owsianych)
1 szklanka mleka owsianego
1 jajko
1/2 szklanki oleju rzepakowego 
1/2 szklanki ksylitolu/erytrytolu 
łyżeczka proszku do pieczenia
2 płaskie łyżki karobu 
dwie garście umytych owoców leśnych (u mnie borówki, porzeczki, poziomki, agrest)


W jednej misce wymieszać składniki mokre (mleko, olej i jajko), w drugiej wszystkie pozostałe, poza owocami. Wymieszać to łyżką do połączenia składników. Przełożyć na tortownicę wyłożoną papierem do pieczenia, na wierzch wysypać owoce.
Piec w piekarniku nagrzanym do ok. 200 stopni przez 20-25 minut.


15 komentarzy :

  1. Następnym razem do ciasta karob zamiast kakao, pysznie wygląda ten Twój wypiek. A ciasto owsiane z owocami musi smakować cudownie ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie mega proste w przygotowaniu :D Wolę kakao niż karob, ale świetna inspiracja.

    Mam nadzieję, że problemy z uczelnią już się skończą niebawem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj kiedyś ;) To nie tyle problemy, co już końcówka przed obroną, więc jeszcze formalności, ale już się nie mogę doczekać ;)

      Usuń
  3. Z karobem <3 Uwielbiam jego dodatek w wypiekach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubimy jak owocki nadają takiej fajnej wilgotności ciachu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, do tego trochę przełamują słodycz :)

      Usuń
  5. Mam nadzieję, że uda Ci się wszystkie sprawy załatwić bez jakiś powikłań i przeszkód a problemy szybko się skończą - powodzenia :)

    A ciasto? Samo prosi się o zjedzenie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam taką nadzieję ;) Dziękuję za miłe słowa :)

      Usuń
  6. Kurczę, świetny przepis! I do tego jaki prosty ;) ale do pieczenia ciast niestety mam dwie lewe ręce, więc pewnie i tak by wyszedł jakiś zakalec albo bym spaliła ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze warto chociaż spróbować ;)

      Usuń
  7. Wygląda pięknie, a do tego zdrowe - czego chcieć więcej :)?

    OdpowiedzUsuń
  8. O niektorych produktach slysze pierwszy raz, ale wyglad ciacha naklania do przyrzadzenia. Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Aż mi świnka cieknie na widok tego ciasta. Wrażenie potęgują też dobrze wykonane zdjęcia. Jestem tu pierwszy raz i obserwuję, bo blog ma ciekawą treść. Brawa za promowanie zdrowego żywienia. Jestem początkującą blogerką i serdecznie zapraszam do mnie na post z przepisem na moją ulubioną kawę.

    https://coldcoffeeinthemorning2.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka