niedziela, 30 lipca 2017

Kukurydziane ciasto z nektarynką (bez cukru, bez glutenu)

Już 1 sierpnia kolejne wydanie magazynu Bezbolesne Usuwanie Cukru z Diety, w którym kolejny raz będziecie mogli zobaczyć premierowo mój przepis, a także kilka innych artykułów i pomysłów autorstwa cudnych, kreatywnych dziewczyn :)
Dzisiaj jednak chciałabym pokazać wam moją wersję ciasta, które ukazało się na blogu powiązanym z magazynem. Bardzo proste do wykonania, ale jednocześnie lekkie i pyszne, perfekcyjne rozwiązanie na lato. Zazwyczaj jem nektarynki na surowo, ale z takim chmurkowym ciastem te owoce łączą się idealnie :) 

Kukurydziane ciasto z nektarynką (bez cukru, bez glutenu)


3 jajka
80 g mąki kukurydzianej
100 ml jogurtu naturalnego
50g erytrolu
1 łyżeczka domowego ekstraktu waniliowego
2 nektarynki
łyżka mąki kokosowej do obsypania owoców

Owoce umyć i pokroić. Białka oddzielić od żółtek i ubić na sztywną pianę. Żółtka, jogurt, mąkę, erytrol i wanilię zmiksować ze sobą. Obie masy połączyć ze sobą łopatką. Owoce wrzucić do miski, dodać łyżkę mąki i dobrze wymieszać.
Ciasto przelać do foremki wyłożonej papierem do pieczenia. Na wierzchu ułożyć owoce obtoczone w mące. Piec 40-45 minut w 180 stopniach.

inspiracja

24 komentarze :

  1. Nam nawet taka nektarynka pieczona bardziej smakuje niż na surowo :P
    Też się nie możemy doczekać magazynu :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję sukcesu ♥♥ A ciasto piękne ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pieczona nektarynka nabiera głębszego aromatu :D Z miłą chęcią zjadłabym takie ciacho ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Widać, że ma cudowną strukturę i smakuje też na pewno świetnie :) Uwielbiam ciasta z dodatkiem nektarynki :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo, z pewnością jest pyszne! Uwielbiam takie zdrowe ciasta z sezonowymi owockami, mniam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Z nektarynką? Tak jeszcze ciasta nie piekłam :) Kusisz!

    OdpowiedzUsuń
  7. A takie ciacho jest raczej zbite czy puszyste? Nigdy nie piekłam kukurydzianego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego przepisu wychodzi puszyste :)

      Usuń
  8. Wow! Niezły pomysł? Podoba mi się Twoja propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię takie ciasta z owocami, ale z nektarynką jeszcze nie jadłam. Muszę wypróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawa propozycja na zamianę mąki cukru i innych składników na lżejsza wersje, czasami też zamieniam w ciastach co nie co i nawet bardzo mi takie eksperymenty smakują 😀

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda bardzo smakowicie! Akurat mam mąkę kukurydzianą, więc chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Smacznie wygląda :) Ale pewnie zrobilabym ze zwykłej mąki (gluten mi nie straszny) oraz z dodatkiem cukru ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nektarynka w cieście to dla mnie nowość. Gratuluję ciasto wygląda bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. OMG to ciasto jest idealne, dzisiaj zrobię!

    OdpowiedzUsuń
  15. bardzo lubię wypieki na mące kukurydzianej :) ciasto prezentuje się wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
  16. akurat w domu stoi zapomniana mąka kukurydziana :) będzie ciacho! dzięki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda przepysznie! Muszę upiec coś z mąki kukurydzianej

    OdpowiedzUsuń
  18. Magazyn już mam na swojej lisiej poczcie! A ciasto- bajka.

    OdpowiedzUsuń
  19. Na pierwszy rzut oka mi to wyglądało na rabarbar a nie na nektarynkę. Cóż czas na odpoczynek i to solidny.

    Ciasto wygląda super - jeszcze nigdy nie piekłam niczego z mąki kukurydzianej, postanawiam to zmienić!

    OdpowiedzUsuń
  20. ciasto wygląda niezwykle apetycznie, podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka